Älskad av Fredrik Swahn

Jag har aldrig varit myckeet för musik, inte ens i tonåren. Det enda som gick hem var Madonna *skrattar* Men nu har jag börjat lyssna en hel del på musik, Spotify är helt klart en bra uppfinning. Det har också fått mig att inse att det finns olika musik för olika humör och att texterna talar till mig. En av mina favorit texter är Älskad av Fredrik Swahn. Texten är så slående och jag känner igen mig i nästan varje ord.

Älskad (text och musik Fredrik Swahn/Martin Östergren)
En ensam flicka
gick alltid lite utanför
Alltid på väg med sin mamma
så fort att vänskapsbanden bröts

Ett fantasibarn
tanken var hennes bästa vän
Hon sökte livet och vi fann varandra
inom sig bar hon sanningen

Älskad igen min vän vi har hittat hem
Älskad av någon som bryr sig om
Förälskad i dig är jag
du är mitt liv du är min dag

En rastlös pojke
som länge längtat efter dig
Du som alltid varit till för andra
nu får du hämta kraft hos mig

Du är värd allt
fostrat barn och kämpat hårt
Nu är vi familjen som du saknat
ditt och mitt har blivit vårt

Älskad…

I dina ögon finns det djup
vågar du lita på min kärlek
Vårt ensamma sökande är slut
Aldrig mera rastlöshet
du är kvinnna som är

Älskad…

Kommentera

