Noll kontakt

Tänk vad svårt något så enkelt kan vara!
I en relation till en narcissist är det bästa att ha noll kontakt, med andra ord att inte ha en relation.

Men tänk vad svårt det kan vara! Just nu sitter jag i en situtation där jag vill gapa, skrika och skälla men jag vet att det bara kommer bli värre. Det finns dessutom ett och annat jag vill berätta för en eller ett par personer som står denne narcissist nära. Men för att inte väcka den björn som sover, för att inte fara mer illa väljer jag att inte göra det. Men nog kliar det i fingrarna!

Så jag klappar mig på axeln och säger ”Bra gjort Sofie! Du är stark och klarar dig utan den kontakten, du behöver inte få sista ordet. Du och ditt liv är viktigare!”

Jag vill inleda det nya året, 2013 på ny kula. Min förhoppning är att detta inte ska göra så ont men jag vet att det kommer göra det då och då. Det får jag leva med, det är konsekvensen av mitt handlande. Men det är så mycket bättre än att vara fast i en destruktiv relation.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Dec 29, 2012 @ 23:25:20

    Du är bra och du duger som du är, att slösa energi och kraft på en narcissist är bortkastat. Bit dig själv i tungan o gå vidare med huvudet högt, Det finns de i din närhet som finns där för dig på dina villkor. Kram

    Gilla

    Svara

Kommentera

