Stockholms bästa bröd

Bröd

Bröd har blivit en trend här i Stockholm och det poppar upp brödbutiker överallt. I närheten av mitt jobb ligger Söderbergs bageri med ägaren Mattias Wallmark som tävlar med Sveriges Bagarlandslag. Deras bröd är legendariskt och alla på jobbet prata om det. Men hag tycker att det är lite för torrt, speciellt bullarna. Här kan man framförallt köpa med sig bröd, bullar och mackar.

Sen har vi Brunkebergs bageri på Dalagatan och Regeringsgatan (fast dem är inte lika trevliga…). Där kan man både fika och köpa med sig. Dem är tillmötes gående och bullarna brukar vara suveräna. Dem har även en hel del gott bröd.

Men min favorit just nu är Gateau som har flera butiker runt om i Stockholm. Jag brukar oftast åka till den på Enskedevägen då den är närmast hem. Deras Italienare, ett rostbröd på surdeg är helt fantastiskt. Bullarna är oftast goda, servicen bra och dem har även en liten servering.

Om jag var tvungen att välja ett ställe skulle det bli Gateau men allt som oftast är jag otrogen och köper bröd där jag är eller där jag känenr för det den dagen. Så Stockholms bästa bröd finns på ett flertal ställen *blink*

Söderbergs bageri
Cedergrensvägen 55

Öppettider:
Måndag Stängt
Tisdag – fredag 07:00 – 18:00
Lördag 08:00 – 15:00
Söndag Stängt

Brunkebergs bageri – finns även på Regeringsgatan
Dalagatan 9J

Öppettider:
Måndag – fredag 07:00 – 18:00
Lördag 08:00 – 16:00
Söndag Stängt

Gateau – det finns flera men jag brukar åka till denna
Enskedevägen 85

Öppettider:
Måndag – fredag 07:30 – 18:30
Lördag – söndag 08:00 – 17:00

Kommentera

