Bagel med tofurky

Foto: Sofie

Efter att ha sett Gilmore girl’s har jag hört talas om Tofurky men jag trodde i ärlighetens namn inte att det fanns. Döm om min förvåning när jag hittade Tofurky på Publix här i Florida. Igår gjorde jag mig en bagel med Philadelphia ost, Tofurky och rödlök till frukost *mums*.

Eller det kanske inte var supergott men det var helt ok och proteinrikt. Tyvärr är det ganska svårt att hitta bra vegetarisk mat här i Florida. Tofurky passar både dig som är vegan och dig som jag, som är lakto-ovo-vegetarian eller bara lakto-vegetarian.

Foto: Sofie

Kommentera

