En man är inte alla män

Jag har funderat en del på varför jag reagerar som jag gör i vissa situationer, framförallt när det gäller mina kärleksrelationer. Häromdagen trillade polletten ner. Det är inte svårar än att en man är inte alla män. Med det menar jag att bara för att en man har sårat mig eller gjort mig besviken betyder det inte att alla män kommer såra mig eller gör mig besviken. Det handlar om att se varje relation för vad den är och försöka gå in i en ny relation med öppna ögon. Det är inte lätt och inte helt okomplierat. Mitt undermedvetna spelar mig spratt ibland och det är okej, bara jag handskas med det på ett bra sätt. För mig handlar det framförallt om att tillåta mig att reflektera över det som händer och att ta hand om det, att ta hand om mig själv.

Det känns alltid uppfriskande när jag kommer underfund med varför jag reagerar som jag gör. Även om det inte alltid är lätt.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Okt 21, 2012 @ 20:46:45

    En bra tanke att ta med sig om än alltid lätt leva efter

    Gilla

    Svara

Kommentera

