Tänk på vem som lyssnar…

Häromdagen satt jag på Thelins och väntade på en kompis. Det var på eftermiddagen och ganska fullt så jag satte mig på kanten av en länga bord. Allt som allt var det 7 stycken tvåmannabord. Jag satt i ena änden och i andra änden satt det en kvinna. I mitten satt det en ung kille, troligen något yngre än jag och en äldre man. Att dömma av de gråhåren och klädstilen, troligen i 60-årsåldern. Den äldre mannen hade beställt en kopp kaffe innan mig i kassan. Jag hörde att de två männen pratade med varandra men brydde mig inte så mycket om det, inte förrens jag hör den yngre mannen fråga den äldre om hur mycket erfarenhet han har av sex med män. Jag hajade till och kunde inte låta blir att fortsätta lyssna på deras samtal. Det var uppebarligen första gången de träffades och dem klargjorde att det var sex utan känslor som gällde, det var mycket viktigt. De kunde båda träffas på eftermiddagen och deras respektive sambo fick inte veta något. Den yngre klargjorde att han var passiv och att den äldre fick göra i stort sett vad han ville med honom. Dem drack upp sitt kaffe, konstaterade att det var lite för mycket folk på Thelins och bestämde att höras nästa vecka.

Jag prast ut i skratt och insåg att jag precis hade varit delaktig i deras första date. Eller vad kallar man det egentligen?

Det hela fick mig också att inse att det finns många män där ute som gillar att diskreta och känslolösa sexträffar med andra män. Uppenbarligen är dem bisexuella om inte till och med homosexuella, men få erkänner det nog ens för sig själva.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Sep 21, 2012 @ 21:07:27

    Ja och prata högt och öppet om det så att alla hör runt omkring, hur diskret är det?

    Gilla

    Svara

Kommentera

