DVD: De misstänkta

I söndags fick jag långa De misstänkta (The Usual Suspects): Jag har hört talas om filmen genom åren man aldrig riktigt velat se den  men nu när jag fick låna den var det lika bra att se den. Det är jag glad att jag gjorde, det är en intressant film där man egentligen inte riktigt vet vad som hände. På ett sätt är det förutsägbar men samtidigt vet man egentligen inte vad som har hänt. Berättelsen är välgjord och det är bra skådisar i rollerns. Kevin Spacey är brilliant i sin roll och är den filmen kretsar kring.

Så här står det på Wikipedia om filmen: Fem kriminella män i New York arresteras av polisen för att delta i en vittneskonfrontation. Men någonting stämmer inte riktigt, och männen undrar vad som egentligen är på gång. Efter att de har släppts slår de sig ihop för att hämnas, men finner snart att det är någon annan som kontrollerar allt som händer. (Källa)

Kommentera

