Permanent nagellack

Den 9 juli fyllde mamma år och som present hade jag bokat in oss båda på Perfect Skin Care. Mamma skulle få lyxmanikyr med permanent lackning och jag hade bokat fotvård med permanent lackning till mig själv. Vi var där någon timme och mamma gick därifrån med gröna naglar och jag neonrosa tånaglar. Vi kände oss båda nöjda. Men den känslan varade inte länge, åtminstone inte för mamma. Hennes naglar började gå av redan dagen därpå. Då hon hade en tid till salongen någon/några dagar senare pratade hon med tjejerna om sina naglar. Då får hon höra att hennes naglar är för tunna för denna typ av lackning. Dem tar bort det och målar dem istället lila med vanligt nagellack. Problemet är bara att dem dels filar bort lacket vilket gör ont och dels att färgen inte får bort. Mammas naglar är fortarande (en månad senare) gröna. Dessutom fortsätter hennes naglar att gå av och dela sig.

Jag kände mig nöjd med lackningen men den vänstra stortånageln sprack ganska snabbt, eller färgen krackelerade. När jag skulle fixa mina fransar och bryn den 26 juli hade jag bett att dem skulle titta på min stortånagel. Den ena tjejen filade bort färgen och målade om nageln med permant lack. Problemet denna gång var att hon filade bort en massa hud runtomkring nageln så jag hade ont och var sårig i någon vecka. Ingen skön känsla. Dessutom ramlade en bit av lacket bort bra efter någon dag så jag bestämde mig för att ta bort lacket. Det var dock inte så lätt. Jag försökte med nagellackborttagningsmedel men det funkade inte. Jag fick helt enkelt skrapa och pilla bort lacket. Det funkade på nästan alla naglar, stortårna var värst. På dem fick jag bort lacket först ikväll genom att fila bort det med nagelfil.

Så på det hela taget är vi båda djupt besvikna och undrar om detta verkligen är det sätt man applicerar permant lack på. Tjejerna la på ett grundlack, sedan två lager färg och så ett överlack. Mellan varje lager stoppade vi in naglarna i en UV-lampa. Det enda jag vet är att jag inte gör om det.

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Kristin
    Aug 30, 2012 @ 12:46:54

    Sök upp en salong som använder REQ LackGel och ni kommer inte att bli missnöjda, det kan jag i princip lova. Det lacket kräver inte filning varken innan applicering eller vid borttagningen men salongen måste ta bort det, det kan man inte göra själv.

    Gilla

    Svara

  2. klara
    Sep 06, 2012 @ 23:53:40

    Hej Sofie!

    Förstår dig precis. Gissa om det tog tid för mig att hitta rätt. Jag hade under flera år gått och fått pedikyr och lackning på jag vet inte hur många ställen. Dom filade för mkt, ibland kunde jag inte gå efter eller att lackningen bara ramlade av. Det värsta är att dom inte vet vad dom gör ibland. Jag har fått lära mig senare att just slipning på naglarna på fötterna kan ge bestående skador om dom gör det fel. Dom kan helt förstöra naglarna så dom aldrig slutar att spricka. För drygt ett år sedan började jag gå hos en kille på Kungsholmen på Beauty & Medicalteam. Han e medicinsk fotvårdsterapet och lärde mig massor om mina fötter. Men speciellt när det gäller just slipning av naglarna. Han använder speciella borrar som bara slippar naglarna och rör aldrig huden runt om. Hos dom började jag även göra permanenta lackningar på mina händer och fötter. Jag vet inte vilket märke du använt tidigare eller där men många märken som tex Gelish tycker jag bara e dåliga. Dom e superjobbiga att ta bort och håller inte alls bra plus dom sliter på nageln. Jag använder bara Shellac nuförtiden, det e så enkelt att ta bort och blir jättefint. Det var faktiskt tjejerna på salongen där jag gör mina fötter nu som visade det. Kan bara starkt rekommendera dig att prova dom nästa gång istället och all lycka till.
    Superbra blogg förresten 🙂

    Klara Fredriksson.

    Gilla

    Svara

  3. Sheri
    Okt 20, 2012 @ 23:05:17

    Hej Sofie!
    Så tråkigt att du och din mamma fick den upplevelsen, för så ska det verkligen inte vara. Vi har varit nya med permanent lackning och gjort våra misstag så som många andra salonger. Vi hade dock uppskattat om Ni(du och din mamma) hade kunnat tala om det för mig(ägarinna av perfect skincare) så hade jag glädligen fixat det åt er samt kompenserat er för besväret och pengarna ni lagt på behandligen.
    Du och din mamma har gjort många många behandlingar hos oss under åren och alltid varit super nöjda men ändå väljer du vår enda misstag och skriver om det på din blogg?! Hur som helst jag som ägarinna av Perfect skincare ber om ursäkt till dig och din mamma för eran lackning som blivit fel, och vill ni ha era pengar tillbaka för lackningen kan du maila oss ditt kontonummer så sätter jag in pengarna till dig.

    Gilla

    Svara

  4. Annika
    Okt 23, 2012 @ 06:30:19

    Sheri nu var det ju faktiskt så att jag ringde och klaga till dig och allt jag fick var att komma till dig och ‘ta bort’ det permanenta lacket och sen få vanligt lack över för att dölja den gamla färgen. Mina naglar har varit förstörda och varit ännu svagare och fula än vad de brukar vara. Först nu i slutet av oktober har alla färg vuxit och klippts bort.
    Jag har dessutom ringt flera gånger men bara mötts av en telefonsvarare för att boka tid, men aldrig blivit uppringd igen.

    Gilla

    Svara

Kommentera

