Berlin – ytterligare 4 dagar semester

I månadsskiftet november/december var jag i Berlin för ett par dagar semester (läs mer Berlin – 4 dagar semester). I lördags åkte jag tillbaka för ytterligare 4 dagars semester. Denna gång åkte jag med mamma. Vi lämnade Arlanda redan vid halv sju på morgonen och fick därmed hela lördagen i Berlin. Vi lämnade av väskorna på hotellet och sedan gick vi ner på stan. Vi besökte galleriet Camera Work, Erotik museet och sedan hade vi planerat in lunch på varuhuset KaDeWe. Det var dock ett stort misstag. Mamma valde en fiskgryta och jag sushi, till det drack vi varsit glas av KaDeWes egen champagen. Men det slutade med en hög nota och kurrande magar 😦

Foto: Sofie

På söndagen var vi först på loppisen vid Mauerpark och det var intressant, en blandning av skräp och unga designers och konstnärer. Sedan tåg vi tunnelbanana till Alexanderplats och strosade runt där en stund.

Foto: Sofie

Det blev en hel del fotande, den ena fotografen fotograderade till och med den andra fotografen 😉

Foto: Annika

Vädret var något ostadigt på söndagen och efter lunchen blev vi mer eller mindre strandsatta på ett café mitt emot Berliner dom. Efter någon timme klarnade det upp något och vi tog bussen tillbaka till hotellet.

Foto: Sofie

På måndagen behövde vi byta en sak jag köpt på lördagen och då affären öppnade först kl 12 passade vi på att ta en fika. Vi hittade ett underbart litet kafferosteri på Ulandstrasse. Jag drack varm choklad och mamma te.

Foto: Sofie

Vi hade även bestämt oss för att dricka afternoon tea i Berlin och jag hade bokat bord i Tea Loungen på Regent Hotel Berlin. Det var ett otroligt vackert hotell med en liten tea lounge med bra service, trevlig atmosfär och goda smörgåsar.

Foto: Sofie

På tisdagen var vi ganska möra men flyget gick inte hem förrens sent. Vi promenderade i kvarteren runt hotellt och hann även med en fika på samma kafferosteri vi var på dagen innan. Det enda tråkiga med dagen var att planet hem var försenat så vi landade först på onsdagen. Men på det hela taget var det ett par trevliga dagar i Berlin och jag längtar redan tillbaka.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Aug 04, 2012 @ 04:19:06

    Himla mysigt var det i Berlin, tack för ett par trevliga dagar

    Gilla

    Svara

Kommentera

