DVD: Timmarna

Eftersom jag hade sett mina tre hyrfilmer redan efter frukost på söndagen valde jag att streama en film från Lovefilm på eftermiddagen. Det finns inte så många nya filmer att streama så valet föll på dramat Timmarna. Filmen är basserad på Michael Cunninghams roman med samma namn.

I Timmarna möter vi tre kvinnor i tre olika tidsperioder. Deras liv knyts samman av boken Mrs. Dalloway. På 20-talet skrivs boken av Virginia Woolf (Nicole Kidman), som på 50-talet läses av blivande mamman Laura (Julianne Moore) och på 2000-talet möter vi Clarissa (Meryl Streep) som mer eller mindre är Mrs. Dalloway. (Källa)

De tre huvudrollerna spelas av tre fantasktiska kvinnor men ändå känns filmen något tradig stundvis, det är som om den aldrig riktigt kommer igång och sen slutar den bara. Jag vet egentligen inte vad som var själva poängen med filmen eller berättelsen. Men det kanske ska vara så eller så missade jag något.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. JK
    Jul 18, 2012 @ 07:53:01

    kommer inte ihåg om jag sett den. Kan ha gjort det men inte fastnat för fem öre antagligen.

    Gilla

    Svara

  2. Sofie
    Jul 18, 2012 @ 13:52:44

    Troligen inte din typ av film.

    Gilla

    Svara

Kommentera

