*gnäll, gnäll*

Det är inte ofta jag skriver den här typen av inlägg men jag bara måste idag. Ibland blir jag bara så irriterad på mina medmänniskor. Jag har oftast ett öra över för mina vänner, jag ger råd, stöttar och försöker att hjälpa på alla sätt och vis. Mamma har till och med kallat mig den barmhärtige samariten. Men när vuxna människor bara gnäller, gnäller och gnäller blir jag irriterad. Missförstå mig rätt, lite gnäll kan vi alla må bra av. Jag syftar på den typen av gnäll som är självuppoffrande, där den som gnäller inte ser någon utväg, inte tror att det kan bli bättre och framförallt inte ens försöker. Jag orkar bara inte lyssna på det. Kommer det dessutom från en man som flörtar med mig är det ännu värre, det är den värsta attraktionsdödaren som finns. Mycket kan jag stå ut med men detta. Nej tack, då vänder jag ryggen till och går.

Jag tycker om att gnälla ibland, få det ur systemet men sen går jag vidare. Om jag inte kan gå vidare försöker jag åtminstione göra något åt det. Det sista jag gör är i alla fall att hänge mig åt självömkan och låsa in mig hemma. Det hjälper inte. Det är bättre att ge sig ut och träffa folk, att prata om det som hänt på ett rationellt sätt och sedan försöka göra något åt det.

Ja, vad ville jag då med detta inlägg? Gnälla av mig så att jag kan gå vidare och uppmuntra alla gnälliga, självömkande, offertyper att ta sig i kragen och göra något åt saken. Det finns alltid en utväg och det går alltid att gå vidare.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Jul 16, 2012 @ 19:53:05

    *smack* 😉

    Gilla

    Svara

  2. JK
    Jul 18, 2012 @ 08:05:15

    Orkar inte med gnäll heller. Under festivalen jag var på fick jag höra en hel del gnäll. Efter andra eller tredje gången att höra samma sak får man lust att skaka om dem och få dem att göra något åt problemen. Men vissa fastnar och identifierar sig med problemen och gnället.

    Gilla

    Svara

Kommentera

