Bok: Revolt av Suzanne Collins

Nu har jag läst klart tredje och sista delen av Suzanne Collins triologi, Revolt. Jag är glad att jag har tagit mig igenom alla tre böcker (del 1 Hungerspelen och del 2 Fatta eld) då jag tycker att serien har blivit något sämre för varje bok. Den sista boken är tragisk och hemsk, historien slutar inte ens på ett bra sätt. Åtminstone inte i mina ögon…

Så här skriver AdLibris om boken: Rebellerna har gjort uppror. Katniss är räddad. Distrikt 12 ligger i ruiner. Peeta är kvar i huvudstadens våld. Finns verkligen distrikt 13? Kommer Katniss och Peeta att återförenas eller tar huvudstaden Peeta från henne. Var är hennes mamma och lillasyster? Och vilka andra från distrikt 12 har undkommit?

I de två första delarna av Hungerspelen vävde Suzanne Collins en otroligt tät intrig, nu kommer upplösningen. (Källa)

Kommentera

