Bio: Rock of Ages

När jag var på förhandsvisning av Moonrise Kingdom i tisdags hade jag turen och få biljetter till gårdagens förhandsvisning av Rock of Ages. När jag handlade biogodis frågade tjejen i kassan om jag ville ha biljetter då jag är Guldmedlem i Bioklubben. Ja tack, svarade jag. Å det var tur det. Jag var lite tveksam om jag verkligen skulle gå då filmen började klockan 21 igår kväll men jag tänkte att det är väll klart att jag ska gå. Något jag är glad över idag. Filmen var helt suverän, verkligen i min smak. Sen blev det bara roligare när det var första visningen i Sverige, till och med innan USA-premiären i nästa vecka.

Så här skriver sf.se om filmen: Rock of ages kretsar kring en ökänd rockklubb i 80-talets Los Angeles. Rock’n’roll har aldrig varit större och den starkast lysande stjärnan är Stacee Jaxx. Till klubben kommer Sherrie och Drew, båda två med drömmen om det stora genombrottet men steget är långt från dröm till verklighet…

Paret som spelar Sherrie och Drew gör det riktigt, riktigt bra och jag blev lite smått förälskad i Drew när jag satt i biosalongen. Jag hade svårt att tänka mig Tom Cruise som rockstjärna men han gör en suverän roll och det känns som om detta kan vara lite av hans comeback efter alla actionroller. Överlag är filmen bra castad, den är söt, rolig, romantisk och lite sorgsen. Allt som allt en romantisk ”må-gott”-film. Rock of Ages har premiär i Sverige den 23 juni. Jag rekommenderar dig att gå och se den.

 

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Jun 09, 2012 @ 22:00:58

    Låter som en intressant film

    Gilla

    Svara

Kommentera

