Recept: Äggsallad

Ändå sedan jag bodde i USA som 16-åring har jag gillat äggsallad, speciellt på smörgås. När jag bjöd på Afternoon tea på min födelsedag blev det naturligt att göra små trekants smörgåsar med äggsallad. Receptet fick jag från en av mina amerikanska vänner, därför är det amerikanska mått.

Ingredienser
6 hårdkokta ägg
1/4 cup majonäs
1 tsk vinäger eller juice från smörgåsgurka/saltgurka
1 tsk senap
1/8 tsk salt
peppar
1 stjälk selleri, fint skuren
lite finhackad lök

Foto: Sofie

Gör så här:
1) Koka äggen, låt dem svalna. Hacka selleri och finhacka lök.

Foto: Sofie

2) Blanda alla ingredienser till en röra.
3) Bred äggsalladen på bröd, om du vill kan du ha salladsblad under salladen.
4) Ät och njut!

Foto: Sofie

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Maj 06, 2012 @ 19:54:40

    Det var supermumsiga smörgåsar

    Gilla

    Svara

Kommentera

