Konstrunda kring Midsommarkransen

I helgen är det konstrunda kring MIdsommarkransen, på hemsidan www.kransenrunt.se kan du om deltagarna och ladda ner kartan (se bild). Det är elva olika stationer och en lagom lång promenad. Flera av stoppen var intressanta men mina två favoriter är Möbelmakeriet som har Re-make möbler (nr 2 som ligger på Ringdansvägen 3) och Hatteljén som gör hattar (nr 3 som ligger på Tellusborgsvägen 49).

Jag passade på att prova en av hattarna hos Hatteljén, uppsättningen är inte den snyggaste men med lite övning skulle det nog bli riktigt snyggt.

Foto: Annika

Vi hade även turen att springa på en loppis där jag fyndade några filmer, en bok och sex kaffekoppar med fat. Allt för 45 kr, kaffekopparna skänkte någon bort. Dessa kommer komma till användning söndagen den 6 maj då jag bjuder på afternoon tea för att fira min födelsedag.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Apr 22, 2012 @ 14:10:56

    Det var en lagom runda som tog mindre än 2 timmar att kika runt på

    Gilla

    Svara

Kommentera

