Jag har tydligen flyttat…

….åtminstone om man ska tro posten. I förra veckan väntade jag på ett brev från en vän. Det troliga var att det skulle komma med posten på torsdagen men inget kom. På kvällen ringde min mormor och berättade att jag hade fått ett brev hem till henne. Jag blev förvånad och frågade hur det var adresserat. På kuvertet stod min adress i Rågsved men det hade delats ut till mormor i Högdalen. Jag hämtade det hos mormor på fredagsmorgonen och kollade adressen. Mycket riktigt, allt var rätt och brevet borde ha delats ut till mig i Rågsved. Hur och varför det hamnade hos mormor i Högdalen är ett mysterium.

Jag har gjort en reklamation till Posten men räknar inte med något svar. Tyvärr har dem delat ut posten fel, vykort till mina brorsbarn adresserade hem till mammar har eftersänts till mig, fast inte alltid. Så vad brevbärarna håller på med är verkligen ett mysterium.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Apr 08, 2012 @ 09:19:29

    Det verkar som om dom har noll koll på posten

    Gilla

    Svara

Kommentera

