Brasiliansk vaxning

Alla har säkert hört talas om brasilianska vaxningar vid det här laget, första gången jag hörde talas om det var i ett avsnitt av Sex and the City för ett antal år sedan. Jag har funderat på att testa men aldrig kommit mig för att göra det. Men idag gjorde jag slag i saken på en drop-in tid hos Styling by Brazil på Katarina Bangatan 15. Det kostade 395 kr och tid kan bokas via deras hemsida om man inte har vägarna förbi.

Tjejen som gjorde vaxningen är själv från Brasilien och hon var väldigt trevligt. Dörren var låst och allt kändes proffsigt om än lite konstigt. Jag var helt naken på underkroppen och hon dirigerade mig igenom hela vaxningen. Vaxet som används är annorlunda än vid en vanlig vaxning och det pillas och dras bort. Visst gjorde det ont precis när hon drog bort vaxet men det gick över snabbt. Sen kändes det lite konstigt då hon vaxade bort allt hår och det innebar en väldigt intim vaxning. Men helt klart bättre med en brasiliansk vaxning än rakhyvel. Jag kan tänka mig att komma tillbaka. Hon som gjorde vaxningen sa att det är värst första gången då hårstråna är som grövst, gör man det regeldundet var 3-4 vecka blir det bara enklare.

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. JK
    Mar 28, 2012 @ 20:04:17

    Är nog inte rekommenderat att göra det själv 🙂

    Gilla

    Svara

  2. Annika
    Mar 28, 2012 @ 20:06:45

    Det är ju väldigt populärt att vaxa sig ‘där’

    Gilla

    Svara

  3. Louise
    Mar 29, 2012 @ 08:40:56

    Yikes! Jag skulle aldrig våga, du är modig! 🙂

    Gilla

    Svara

  4. Stina
    Apr 22, 2012 @ 10:26:09

    Jag skulle aldrig göra en brasilansk vaxning själv igen! Har provat en gång och aldrig mer.
    Tips ! Läs mer om vaxning på salong http://www.salongunik.nu/brasiliansk-vaxning/

    Gilla

    Svara

    • Sofie
      Apr 22, 2012 @ 11:00:58

      Jag skulle inte ens komma på tanken att gör en brasiliansk på egen hand, självklart gör jag det på salong och du ser vem som gjorde den i bloggen.

      Gilla

      Svara

    • Claudia
      Feb 23, 2014 @ 20:38:47

      finns risker att skada sig när man gör det själv.
      Bästa vaxet får man med sugaring /sockervax eller Lyckon vax -nästintill smärtfri vax. Permanent hårborttagning med enzymer.Passar alla hud& hår typer.
      http://eazy.nu/vaxning/

      Gilla

      Svara

Kommentera

