Offroad körning i Sandlycke

Idag har vi varit iväg och kört offrad igen, det var super roligt även denna gång. I ärlighetens namn var det roligare den här gången eftersom det var en bättre bana med mer valmöjligheter och spelutrymme. Dagens bana finns i Sandlycke strax utanför Strängnäs. Vi var där med tre andra bilar från Land Rover klubben, två av bilarna var med förra gången och så var det ytterligare en. Den som var ny för oss denna gång var en likadan Land Rover som min väns, enda skillnaden var färgen.

Vi började köra en stund innan tio och det var jag som satt bakom ratten första sträckan. Våra holländska vän körde rätt ner i en gyttjepöl det först han gjorde, på grund av isen kom han dessutom inte upp utan hjälp. Men han gav sig inte utan var tillbaka ett par gånger och fick hjälp ett par gånger till. Jag var bra sugen på att prova gyttjepölen men fick inte för bilens ägare… (vilket jag iofs kan förstå då hans Land Rover är 20 cm längre än den på bilden)

Foto: Sofie

Det har var dagens utmaning för mig, en mycket brant backe på båda sidor men jag klarade det. Först fegade jag ur men med lite självförtroende och en hel del gas funkade det utmärkt. På bilden syns den andra Discoveryn, en blå.

Foto: Sofie

Det var en hel del is på vissa ställen, här var vi två som var tvugna att dra upp Land Roverns som låg först. Allt på grund av is och en riktigt brant backe. Vi valde att köra rakt fram istället…

Foto: Sofie

Vår holländska vän tycker om att pröva utmaningar, här var vi på en kraftledningsgata med en hel del luriga hjulspår och gyttjepölar. Bilen på bilen fastnade med vänster hjulen i luften och även denna gång krävdes det två bilar för att dra loss honom. Vi försökte men lyckades inte på grund av all is.

Foto: Sofie

Dagen var mycket lyckad och vi körde mellan kvart i tio och halv tre med ett litet avbrott för lunch. Allt som allt en perfekt offroad dag 🙂

PS Det kommer mer bilder, det var fler i sällskapet som fotade och det finns bilder på mig och den branta backen 😉

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Jan 28, 2012 @ 21:01:40

    Alltid lika kul att läsa om era off road äventyr

    Gilla

    Svara

Kommentera

