Några tankar kring otrohet

Jag sitter och chattar på en kontaktsite och förundras över all otrohet. Varför? I nio av tio fall är mannes flickvän/sambo/fru inte medveten om att han sitter på nätet och flirtar, är ute efter äventyr eller kanske till och med letar efter någon ny.

Jag säger det igen, varför?
Är det inte bättre att vara ärlig mot sin partner och göra slut innan man ger sig ut och letar efter något nytt?

Ett annat intressant scenario är de män som vill fortsätta leva med sin partner men som inte är nöjd sexuellt och därför söker äventyr eller en älskarinnna. Jag frågar allt som oftast varför dem inte pratat med sin partner men nej, gudbevars det kan dem inte göra för hon är inte sån. Hallå, hur vet dem det?! Det är som om dem snarare inte vill att deras partner ska ha en utvecklad sexualitet men dem ska minsan få göra som dem vill.

Sen finns det en klick som påstår sig bara titta runt och/eller söka vänner?! Ja, eller hur! På en kontaktsite?! Allt som oftast vill dessa män också prata sex och sedan träffas. Det handlar sällan om annat…oavsett vilken site man sitter och chattar på.

Det är helt enkelt tröttsamt och det gäller att ställa alla dem rätta frågorna innan man involverar sig för mycket i ett samtal med en man. Är du gift? Har du flickvän? Är du upptagen överhuvudtaget? För många av dessa män skriver att dem är singel men så är det inte. Å andra sidan kan jag säga att det då och då är ganska underhållande att fråga ut desa män, för träffa dem är det sista jag vill 😉

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Jan 26, 2012 @ 11:31:33

    Håller med dig helt och hållet, Fattar inte mig inte på män som är ute efter äventyr. Men jag tror att de gärna vill ha ett litet äventyr men kvinnan i deras liv ska sitta på en piedestal och vara jungfru.
    Snacka om Madonna/Hora komplex

    Gilla

    Svara

  2. Maria
    Jan 27, 2012 @ 12:34:22

    Ja precis vad jag tänkte också, Madonna/Hora komplexet.
    Tänker även på filmen Summer of Sam som egentligen handlar om en seriemördare som härjar i San Francisco under 70 talet, bygger på verkliga händelser. En utav huvudkaraktärerna är ett ungt gift par och killen gillar verkligen analsex men kan under inga omständigheter göra det med sin fru, så han sätter på hennes polare HELA tiden…så det funkar ju bra för honom.=/

    Nä jag tycker det inte finns så mycket kvar utav ärlighet och trohet längre, mest bara ”jag ska/vill ha” och ”jag tänker inte göra avkall på något”

    Gilla

    Svara

  3. Sofie
    Jan 27, 2012 @ 13:57:31

    Det ligger nog något i det ni båda skriver om Madonna/Hora komplex. Men det är ändå tragiskt, speciellt när trohet verkar vara ovanligt idag.

    Gilla

    Svara

Kommentera

