Middag: La petite Bretagne

Om du tycker om galetter och crêpes rekommenderar jag La petite Bretagne på Tegnérgatan 16. Det går att äta både lunch och middag hos dem. Själv var jag där och åt middag, det blev en galette med chevreoströra med skivat äpple toppad med valnötter och honung. Till det delade min vän och jag på en flaska fransk cider vilket var riktigt gott. Sedan satt vi och pratade en stund för att smälta maten. Vi hade nämligen spanat in oss på deras crêpes till efterrätt, det blev en crêpes med maräng, skivad banan, glass, chokladsås och vispad grädde. Allt var riktigt gott och det var en liten restaurang med bra service. Jag kommer säkerligen att komma tillbaka.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Jan 26, 2012 @ 11:27:35

    Jag har svårt att tänka mig pankakor med ost o kött osv, för mig ska pankakor ätas med söta tillbehör 🙂

    Gilla

    Svara

Kommentera

