Tips: Restaurang Khushi

Tidigare gillade jag inte indisk mat, för mig var det bara gulbruna grytor. Men jag har hittat en rätt som är helt fantastisk, vegetarisk kofta. Det är grönsaksbullar i en helt fantastisk sås. Problemet är att det är få indiska restauranger som serverar vegetarisk kofta. Min favorit finns på Folkungagatan, restaurang Khushi. Det bästa är att det är så mycket mat att jag oftas får med mig en matlåda hem. Sen är deras nanbröd så där krispigt och degigt. Precis som jag gillar det.

Så gillar du indisk mat rekommenderar jag restaurang Khushi, Folkungagatan 104 🙂

Kommentera

