Bio: Hamilton – I nationens intresse

En av mina bästa vänner fyller år idag så vi var ute och åt middag och gick på bio. Han fick väljag film så det blev Hamilton – I nationens intresse. Jag har själv varit nyfiken på den, dels för att jag sett alla andra Hamilton-filmer och dels för att kolla in Persbrandt som Hamilton. Å jag måste säga att jag blev överraskad, filmen är genomtänkt och modern samtidigt som jag känner igenom Hamilton som karraktär. Nu måste jag erkänna att jag kommer inte ihåg så mycket från de gamla filmerna men den föreställning jag har av Hamilton fanns i den här filmen. Det som dock var intressant var att storyn var gjord på ett sån’t sätt att det kunde varit idag.

Persbrant är som Persbrant är men mer vältränad 🙂
Pernilla August spelar statsminister men jag måste säga att jag tyckte hennes roll var ganska grå och trist, inte alls så kraftfull som den skulle kunnat vara.

Så, gillade du de gamla Hamilton-filmerna är det värt att se den här.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. JK
    Jan 18, 2012 @ 08:23:11

    Nej ingen Hamilton eller Persbrandt för mig tack 🙂
    Men kul du gillade den då ni gick på den.

    Gilla

    Svara

  2. Annika
    Jan 18, 2012 @ 12:42:06

    Nu blev jag lite nyfiken på filmen 🙂

    Gilla

    Svara

Kommentera

