Dålig service på Vurma

För någon vecka sedan var jag på Vurma och åt lunch med mamma. Jag har alltid gillat Vurmas mackor och det bästa är att dem har bra alternativ för vegetarianer och veganer. Min favorit macka är Fjant men den är med kyckling så det passar inte så bra längre. Så jag frågade killen i kassan om jag kunde byta ut kycklingen till halloumi eftersom jag är vegetarian. Han sa att det var ok, så jag beställede en Fjant med halloumi, sweetchili, paprika och rödlök. Men när mackan kommer visar det sig att dem har lagt ost på den, ost är något jag inte äter eftersom det innehåller löpe. Jag ifrågasatte detta och fick till svar att det var ost på alla deras varma mackor. Då förklarade jag att jag inte äter ost eftersom jag är vegetarian. Tjejen går ut med mackan och efter en stund kommer kocken ut och ifrågasätter varför jag inte bad om en macka utan ost. Hon frågade även hur jag kunde äta halloumi men inte vanlig ost. Jag förklarade lungt och sansat för henne men hon ville inte förstå. Hon ville snarare tvinga mig att äta mackan eftersom det var slöseri att slänga den. Då förklarade jag för henne att jag inte tänker äta den och att jag aldrig ätit en Fjant med ost på, jag har aldrig gillar smältost (inte ens på pizza…). Hon ger sig dock  inte utan jag får förklara gång på gång och avslutar med att säga att om han inte vill ge mig en ny macka får det vara ok för jag vill ändå inte ha den dem gjort med ost på. Kocken tar mackan och går ut.

Tyvärr var lunchen förstörd, men mamma äter upp och vi tycker att det är dålig stil och service. Ingen säger något till mig och ingen ny macka kommer. En bra stund senare när vi är mer eller mindre klara kommer dem med en ny macka utan kommentar. Självklart äter jag upp den men tyvärr är min bild av Vurma förstörd. Så jag rekommenderar INTE Vurma till vänner och bekanta längre, något jag gjort i flera år.

Dålig service = Inga gäster

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Dec 20, 2011 @ 13:41:11

    Jag håller med dig om att vi blev väldigt illa behandlade av personalen så nu är Vurma ett minne blott, och ett dåligt sådant

    Gilla

    Svara

Kommentera

