Oslagbart på Hamburger Börs

För någon vecka sen var jag på Hamburger Börs med pojkvänne, mamma och JK. Jag hade fått gratis matbiljettern till Oslagbart – en helkväll bland stjärnorna så vi gick dit. Kvällen började med middag. Menyn på Hamnurger Börs är varken stor eller vidare delikat. Det fanns ett förrätter att välja bland och så en fisk, en kött och en vegetarisk varmrätt. Sedan hade dem ett par efterätter också. Tyvärr var inget egentligen vegetariskt, men det blev en rödbets carpaccio för min del. Vi var klara med maten en stund innan showen började och kvällen kändes ganska lång, speciellt då jag var super förkyld. Men till slut började showen och den var helt klart värd att vänta på.

Denna kväll bestod ensamblen av Niklas Strömstedt, Petra Mede, Pernilla Andersson och Andreas Johnson. Niklas Strömstedt leder showen och Petra Mede är med alla gånger, sedan varierar det något från kväll till kväll. Niklas var helt suverän på scen, som alltid. Pernilla Andersson och Andreas Johnson var också bra öven om jag föredrar Pernillas stil. Petra Mede har jag däremot lite svårt för, ett par av hennes numer var riktigt roliga men sen fanns det dem jag inte ens förstod.

Allt som allt blev det en bra kväll även om jag inte rekommenderar maten på Hamburger Börs.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Nov 16, 2011 @ 14:00:20

    Det hade varit kul att få gå en kväll när Eric Gadd hade spelat (en annan favorit)

    Gilla

    Svara

Kommentera

