Vegetarisk korvstroganoff

Ikväll lagade jag en variant på vegetarisk korvstroganoff. Jag hittade vegetarisk falukorv i butiken och kunde inte motstå att köpa den. Härom kväll stekten jag upp lite för att äta med makaroner, men det var inte så gott. Så nu provade jag att göra en krovgryta eller variant på korvstroganoff. Det blev super 🙂

Jag fräste lite vitlök och vårlök i smör och olivolja. Sedan stekte jag strimlad vego falukorv tillsammans med löken. När korven fått lite färga hällde jag i lite majs, chilisås och en burk creme fraich smaksatt med chili och paprika. Allt fick koka ihop lite och så serverade jag det med kokt ris. *mums*

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Sep 23, 2011 @ 07:24:18

    vad bra att korven funkade som stroganoff

    Gilla

    Svara

Kommentera

