Djurplågeri är inget skämt

Jag är så arg att jag kokar. På fikat för en stund sedan satt vi och pratade om hundar och hur våra kära husdjur är och inte är. Det ledde in samtalet på tidningsbud, något som ett par av mina kollegor jobbat med. Då får jag höra att dem blivit rivna vid ett och annat tillfälle av katter som sitter och väntar på tidningsbudet. Jag var inte direkt förvånad då mammas katter Bibi och Lussi tyckte att tidningsbudet och brevbäraren var mäkta spännande *ler*

Men döm om min förvåning när dessa kollegor fortsatte med att berätta hur dem hämnades på djuren genom att lära sig var dem bodde och sula tidningen eller ännu hellre IKEA-katalogen i huvudet på de. Dessutom skrattade alla (utom jag) åt det hela. Hur sjuk i huvudet får man bli?!

Efter någon minut reste jag på mig och sa att detta vill jag inte lyssna på. Tror du dem brydde sig? Icke sa Nicke *tragiskt*

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Sep 13, 2011 @ 09:39:02

    Att inte bry sig om djur, även om man blivit riven, visar vilka dåliga människor de är och hur liten omtanke de har om sina med människor också.

    Gilla

    Svara

  2. stefan siegers
    Sep 13, 2011 @ 09:45:21

    Men om det hade varit en varg som rivit människorna så hade vi utlyst skyddsjakt, därför tycker jag att vi ska avliva alla katter. OBS ironi!!!

    Gilla

    Svara

  3. Margaretha
    Sep 13, 2011 @ 11:22:27

    Tyvärr är folk inte bättre än så där. De känner sig stora och duktiga när de i ett sällskap kan sitta och kasta ur sig såna där saker.
    Det är mycket sorgligt. Hoppas de inte uppför sig likadant när de verkligen står framför ett skadat djur.

    Gilla

    Svara

    • Sofie
      Sep 13, 2011 @ 19:00:31

      Jag hoppas verkligen det Margaretha men jag är inte så säker. Härom veckan fick jag se en mobilbild på en massakerad orm i en källare. Å visst, det kan inte vara roligt att hitta en orm i källaren. Men bor man i hus är det sånt man får räkna med och man måste inte hugga den gång på gång med ett spett.

      Gilla

      Svara

  4. Agurka
    Okt 22, 2011 @ 16:07:40

    Har själv haft katt drygt 10 år och jobbat som tidningsbud lika länge. Blir kompis med alla katter på tidningsrundorna. Aldrig blivit attackerade eller riven av en katt på någon tidningsrunda någonsin. Det är nog så att katterna är intelligentare än puckona som slår dem och begriper vem som vill dem väl eller vill dem illa.

    Gilla

    Svara

Kommentera

