Lilo och Nala jagar fågelunge

Tidigt imorse hörde jag att katterna for runt och lekte som bara den. Jag var dock för trött för att ta någon större notis om dem, klockan var en si så där fem. En halvtimme senare vaknade jag till av att dem båda kom inspringandes och att dem åtföljdes av ett pipande. Jag kastade mig upp i sängen och så hur Lilo hade en liten fågel i munnen. Det var bara att kliva upp och se vilken skada hon hade gjort. Lilo släppte ner fågeln i hallen och jag såg att den fortfarande levde. Det blev bara för mycket för mig som, blödig som jag är, började gråta. Samtidigt föste jag in både Lilo och Nala i köket och stängde dörren. Jag visste dock inte vad jag skulle göra med fågeln så jag ringde och väckte mamma, halvthysterisk.

Mamma svarade lugnt att jag skulle plocka upp fågeln på en tidning eller liknande och bära ner den. När jag gjorde det piggnade den till något. Så jag skyndade mig ut med den och hoppas att den klarade sig.

Hemma hade jag en mycket stolt katt som tyckte att hon var mäkta duktig. Å i och för sig var hon det. Den stora frågan är dock, hur kom fågeln in på balkongen, den som är klädd med nät och allt…

 

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Jul 11, 2011 @ 16:49:26

    tur att jag var så trött när du ringde annars hade jag nog dött av hjärtattack 🙂

    Gilla

    Svara

Kommentera

