DVD: The Big Bang Theory – säsong 1

TV5 visar denna helgalna och nördiga TV-serie. Den visas vardagar klockan 19. Jag har sett en snutt här och en snutt här men aldrig riktigt fastnat. För ett par veckor sedan berättade mamma att dem följer serien, dem hade till och med köpt hem säsong ett till tre.  Hon frågade om jag ville låna den och jag svarade skeptiskt ja. En kväll tog jag mig för att börja titta på de första avsnitten och vilken fullträff.

The Big Bang Theory handlar om rumskompisarna Leonard och Sheldon. Båda är genier och forskar i fysik. Dem umgås ständigt och jämt med sina kompisar Howard och Raj. En dag flyttar en snygg tjej in i lägenheten mitt emot. Det är blondinen Penny.  Leonoard blir snabbt förälskad i henne men vågar inte bjuda ut henne. Penny dejtar istället den ena snyggingen efter den andra. Däremot hänger hon med Leonard, Sheldon, Howard och Raj. Eftersom dem kommer från helt olika sociala förhållanden uppstår det dråpligt roliga situationer. Sheldon är för smart för sitt eget bästa och förstår sig inte på sociala konventioner. Leonard är blyg. Howard pratar tusen språk och försöker ständigt imponera på tjejer samtidigt som han fortfarande bor hemma. Raj är indier, pratar med sina föräldrar via webcam och får tunghäfta så fort en tjej försöker prata med honom.

Serien är helt underbar och jag känner ofta igen mig. Antingen i Penny eller i någon av killarna. Den är lättsam ochh rolig och jag skrattar ofta högt och ljudligt. Nu ser jag fram emot säsong 2.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Jun 06, 2011 @ 17:47:21

    man kan bara älska den här serien

    Gilla

    Svara

Kommentera

