Det är inte alltid så kul att vara långhårig…

När jag städade av badrummet igår såg jag att det droppade från rören under handfatet. Jag insåg ganska snabbat att jag måste rensa vattenlåset (eller vad det kan heta) och skruvade av det. Det var fullt med hår. Jag rensade och satte dit det igen. Sedan spolade jag vatten för att se att det var ok nu, det var det inte. Det var bara att skruva av hela vattenlåset (om det nu heter så), rensa och diska rent det. Nu är det tätt och fint igen.

Samma sak hände med avloppsbrunnen under badkaret för några månader sen. Jag stod i duschen och inser att det bara blir mer och mer vatten på golvet. Det var stopp i brunnen. Så det var bara att rensa avloppet. Nu mera gör jag det ungefär en gång i månaden för att undvika att få stopp igen.

Det här är helt klart baksidan av att vara så långhårig som jag är nu.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Jun 02, 2011 @ 10:04:29

    det ska finnas någon slags hår’nät’ att lägga över avloppet så att det inte ska fastna i avloppet, något att införskaffa?

    Gilla

    Svara

Kommentera

