En dag fylld med loppisar

Idag har jag gått och gått och gått. Mamma, JK och jag har varit på ett gäng loppisar. Vi började i Gubbängen strax efter 10. Men det gick ganska fort, det fanns inte direkt något intressant. Sen bar det av till Enskede. Triangelkyrkan hade loppis. Jag fyndade en brödbok, en DVD-film och ett par virkade grytlappar. Vi passade även på att ta en fika. Sen vissade det sig att det var loppis på Pärongården och Handelsvägen 44. Så vi traskade vidare. På Pärgongården blev det ett par DVD-filmer till. Handelsvägen var bara dyr och nästa lite otrevligt. Så vi gick vidare. Siktet var stället på ett dagis borta vid Enskede gård. Även denna loppis var si så där. När vi var klara där funderade vi på om vi ville åka hem eller ta oss till Bysistorg. Vi bestämde oss för Bysistorg och på vägen till bussen hittade vi en loppis till. Den var suverän, det mesta kostade en krona. Så jag köpte en snygg bricka och en bok.

Vi tog bussen till Gullmarsplan och bytte till 4an. På väg till Bysistorg såg vi att det var loppis på Blomsterfonde. Så vi kastade oss av bussen och det var verkligen tur. Jag köpte en träsked och ett par gympadojor. Skorna var använda en gång och kostade 75 kronor. Suveränt, tack mamma för att du prutade åt mig. Sen hoppade vi på bussen igen och åkte till Bysistorg. Det var däremot en besvikelse, det mesta var trasigt och smutstigt.

På vägen hem blev det en glass, läskande och gott. Allt som allt blev det åtta loppisar och många trevliga fynd.

Kommentera

