Middag: Bistro Berns

Ibland blir det bara så rätt när man går ut och äter. Ikväll blev jag bjuden på middag på Bistro Berns i Berzelii Park. Bistro Berns är en liten fransk bistro, åtminstone så som jag tänker mig så franska bistros *skrattar*

Vi hade varit ute och promenerat och det var himmelskt att kliva in i värmen på bistron. Jag började med att titta igenom menyn eftersom jag är vegetarian och inte många restauranger har bra vegetariska alternativ. Här hade dem Chèvre chaud med valnötssallad och det lätt gott. Vi frågade efter ett bord och blev placerade i ett hörn. Det passade oss utmärkt. När vi sedan skulle beställa hade jag beslutsångest eftersom dem även hade omelette och pommes med aioli. Men det blev blev chèvren med valnötssalladen och det var ett utmärkt val. Mitt sällskap valde Boeuf Bourguignon. Båda blev väldigt nöjda med vår mat. Vi tog även in efterrättsmenyn och bestämde oss för en Crêpes Suzettes au Flambé och en Varm Chokladmousse med vaniljglass. Tanken var att vi skulle dela på efterrätterna men jag föll för crêpesen och mitt sällskap för chokladmoussen. Det var en rejält tilltagen portion så jag nästan rullade ut ur restaurangen men gott var det.

Jag rekommenderar varmt ett besök på Bistro Berns, speciellt om du gillar fransk mat.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Nov 07, 2010 @ 12:58:04

    det lät spännande, hade de smårätter som passar en magopererad också?

    Gilla

    Svara

Kommentera

