Bok: Twilight saga – alla fyra böcker

De senaste fyra veckorna har jag ägnat åt Twilight sagans fyra böcker – Om jag kunde drömma, När jag hör din röst, Ljudet av ditt hjärta och Så länge vi båda andas. Det har varit en upplevelse att läsa böckerna, speciellt då jag sett de två första filmerna, Twilight och New Moon men inte den tredje Eclipse. Nu hade jag dock tänkt gå på bio och se den och jag ser fram emot de två filmerna som är baserade på sista bok. Däremot har jag funderat en hel del på hur de ska få till sista boken i film. Det händer fantastiska saker som jag har svårt att se framför mig på film.

Böckerna har på många sätt varit bättre än filmerna. I böckerna blir framförallt karaktärerna mer levande. Det beror mycket på att deras berättelser kommer fram i böckerna men det är något man har tagit bort i filmerna. Nackdelen med att ha sett filmerna är att jag ser skådespelarna framför mig som karaktärerna i boken även om de egentligen ser annorlunda ut i min fantasi. Hur nu det är möjligt…

Hur som har det varit intressant att första se filmerna (de som kommit ut) och sen läsa böckerna. Storyn är välskriven och intressant även om jag tycker att den tar en extrem vändning i slutet.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Aug 09, 2010 @ 16:03:06

    jag ser fram emot att få låna böckerna av dig

    Gilla

    Svara

Kommentera

