Bok: Twilight saga: Om jag kunde drömma

Jag har nästan läst ut första boken i Twilight sagan/serien. Första boken heter Om jag kunde drömma och författaren är Stephenie Meyer. Efter att ha varit skeptisk till första filmen men ändå sett den och gillat den har jag nu övergått till att verkligen älska böckerna. Okej, åtminstone första boken. Självklart är boken bättre än filmen och jag ser fram emot att läsa de andra tre böckerna.

Jag har ännu inte sett tredje filmen, Eclipse, utan väntar tills jag läst boken. Förhoppningsvis kan jag gå på bio och se den om en si så där tre veckor. Med andra ord när jag läst bok två och tre.

Det jag gillar med första boken är att den är mer detaljerad och därmed förklarande än filmen. Att personerna blir mer verkliga, har mer känslor och tankar. Böckerna är på det sättet helt fantastiska. Det är absolut en kärlekshistoria men mer suverän och enastående i ord än i bild. Men även att jag får en mer konkret förklaring till varför dessa vampyrer är annorlunda mot de vampyrer jag tidigare läst om och hört berättas om.

Som sagt, nu ser jag fram emot de andra böckerna och hoppas att jag inte blir besviken. Men det tror jag inte…

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Jul 16, 2010 @ 10:35:02

    jag ska låna böckerna av dig sen och läsa dem

    Gilla

    Svara

Kommentera

