Baka = Terapi

Visst tycker jag om att laga mat men jag älskar att baka, det är avkoppling för mig. Men det är även effektivt om jag är arg, förbannad eller frustrerad. Att baka är helt enkelt terapi för mig *ler*

Jag bakar helst bröd eller kanelbullar, det är även det jag gör bäst. Men det blir även en och annan kladdkaka, kanske rulltårta, dubbla knäckflarn med chokladkräm. Ibland ger jag mig även på nya recept. På önskelistan finns just nu någon av Leilas bakböcker. Jag gillar hennes sätt att baka på och skulle vilja ha någon av hennes böcker som inspiration. Annars letar jag ofta recept på nätet, bra sidor är www.ica.se eller www.alltommat.se eller www.tasteline.se

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Feb 17, 2010 @ 20:32:50

    och det är gott det du bakar
    och alla på mitt jobb hälsar o tackar för de goda rulltårtorna du gjorde

    Gilla

    Svara

  2. Sofie
    Feb 17, 2010 @ 20:39:39

    Allt roligt om det uppskattas, det ska ju ätas upp också 🙂

    Gilla

    Svara

  3. Charlotte
    Feb 18, 2010 @ 13:36:50

    Jag tror att någon av Leilas böcker var med på bokrean som börjar snart… Jag tycker också om att baka, sen är det ju inte en massa E-ämnen i bullarna när man gör dem själv heller! 😀

    Gilla

    Svara

  4. Trackback: joann.se/sofie » Jag vill flytta – Jag vill också ha stort och fint kök

Kommentera

