Hundar bort från menyn i Kina

Häromdagen skrev jag om en hemsk dokumentär som jag läst om i samband med litteraturgenomgången till min C-uppsats. Dokumentären handlade om hur man i Kina får välja vilken hund eller katt man vill ha till middag på samma sätt som vi väljer fisk eller hummer. Idag står det på DN.se ”Hundar bort från menyn”. I artikeln berättas det att det är en lag på G i Kina som förbjuder både ätandet och serverandet av hund och katt. Det låter onekligen bra, det som förvånad är att det inte finns någon tidsplan för lagen. Är det ett seriöst förslag eller försöker Kina bara blidka västvärlden?

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Margaretha
    Jan 27, 2010 @ 18:54:36

    Det är så fruktansvärt att det inte går att ta till sig ens. Inte nog med att de äter katter och hundar, de behandlar dem illa fram till dödandet också. Packar in dem i små små burar så de får stå på varandra.
    Jag klarar inte ens av att se sådana bilder, de förföljer mig sen en lång tid framåt.
    Det vore ju bra om det kom en lag. Men det där har man ju hört talas om länge. Det är nog inte högprioriterat tror jag.
    Margaretha

    Gilla

    Svara

    • Sofie
      Jan 27, 2010 @ 20:45:54

      Jag förstår precis vad du menar, det är så fruktansvärt. Själv mår jag illa bara av att tänka på den text jag läste om hur det går till på dessa restauranger. *ryser*

      Gilla

      Svara

Kommentera

