Att fynda på REA

Idag har jag varit på NKs förförtur Rea för oss med det svarta NK-kortet. NK öppnade upp varuhuset mellan klockan 12 och 17 och det var alltså bara för medlemar med det svarta kortet. Jag uppskattar detta, speciellt då det är ganska lungt på NK när dem med svartakort rea-shoppar. Sambon och jag kom dit strax innan 13 och det var bara att gå in. Vi åkte högst upp och gick igenom varuhuset uppifrån och ner. Vi gjorde några fynd, passade på att fika och gick därifrån en stund innan 16. Allt som allt en trevlig dag.

Det jag däremot kom på när jag gick där inne är att jag blir snål när saker är på rea. Till exempel hittade jag en snygg topp på Burberry, ordinarie pris var ca 1200 och den var nedsatt 30%. Personligen tyckte jag inte att det var tillräckligt, den var fortfarande för dyr. Likaså hittade jag ett på underbara byxor på Gant, ordinarie pris ca 2300 kr och de var nedsatt 30%. Än en gång kände jag att byxorna inte var nedsatt tillräckligt. Visst är 30% rea men inte bra rea och är det inget jag absolut måste ha eller har tittat ut innan känner jag att jag vill att det ska vara nedsatt mer. Helst 70%… Så det blev ingen shopping för mig.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Jan 07, 2010 @ 12:47:30

    ja en rea ska vara nedsatt med minst 50% annars är det ingen riktigt rea

    Gilla

    Svara

Kommentera

