Julklappar

Köper ni julklappar i din familj?

Vi gör det inte, för ganska många år sen när jag var tonåring slutade vi att byta julklappar. Visst kunde det kännas trist då men samtidigt var det riktigt skönt att slippa pressen att spendera pengar man kanske inte har och dessutom på presenter som kanske inte ens uppskattas. Eller att stressa ihjäl sig för att hitta den perfekta klappen. Hur kul blir egentligen själva julen då?

Vi byter fortfarande inte julklappar men ibland köper vi något ändå. Då är det för att vi vill eller för att vi hittat något vi vill ge bort. Det känns bra. Sen brukar jag och min sambo byta julklappar men vi håller oss oftast till en och det är inom rimliga gränser. Så där så att det blir mysigt.

I år har jag även gett bort ytterligare en julklapp, om man nu kan kalla det julklapp. Jag har köpt rent vatten via Svenska Kyrkan. Det kostar mig bara 60 kr och ger cirka 100 familjer rent vatten. Jag tycker det är värt 60 kr, att få hjälp till och tänka på de som verkligen behöver det. Vill du också bidra gå in på Svenska Kyrkans hemsida. Kanske en gåva till dig själv i jul eller kanske till den som har allt. Bara ett litet julklappstips.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Dec 22, 2009 @ 22:22:26

    årets julklapp 🙂

    Gilla

    Svara

Kommentera

