TV: Kniven mot Strupen

Kocken Alexander Nilson åker runt och hjälper restauranger i kris i TV-programmet Kniven mot Strupen på TV3. Programmet är troligen inspirerat av Gordon Ramseys Gordon Kitchen Nightmares. Det har gått ett antal program och jag har sett ett par av dem men kvällens program tar priset. Alexander är på VästGöte Värdshus, en vägkrog längs med riksväg 195. Ingen av maten är ätlig och Alexander ber kocken laga en hamburgare. Vi ses då hur hon tar fram en fryst hamburgare som hon lägger i en skål med köttbuljong och sedan stoppar in i mikron. Alexander frågar henne vad hon gör och hennes svar är att den tinar fortare så här och bli mindre torr. Sedan forsätter hon med att steka den och servera den. Troligtvis helt oätlig.

Det här har verkligen fått mig att fundera över det där med att äta på restaurang. Om man driver en restaurang vill man inte då servera färsk och fräsch mat, ätlig mat? Tydligen inte. Undrar om man kan fråga om man får titta in i köket innan man bestämmer sig för en restaurang?!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Dec 10, 2009 @ 22:17:08

    usch vad äckligt
    kommer ihåg när vi bodde i Vimmerby och före McDonalds utbreddning, närmaste låg i Linköping
    jag var sugen på hamburgare och tåg mig till korvkiosken vid busstationen i Vimmberby, och ser hur korvkiosktanten plockar upp en färdigstekt hamburgare ur en plåtlåda fylld med VATTEN!!!!!!
    det var nog en av de äckligaste hamburgarna jag har ätit i mitt liv

    Gilla

    Svara

Kommentera

