Tandläkaren – nu igen

Idag var jag och opererade tanden som har orsakat problem i mer än ett år. Jag opererade den hos en oral kirurg på Östermalm och hon var helt suverän. I förra veckan var jag där och gjorde en kontroll röntgen och idag var det dags för operation. Jag var på plats en timme innan utsatt tid för operationen för att få en lugnande tablett, som jag skrivit innan har jag varit nervös inför detta. Tabletten gjorde mig lugn och ganska så sömning. Sen var det dags för själva operationen, tandläkaren började med att bedöva och sen var det dags för själva ingreppet vilket jag knappt kände. Visst hörde jag att hon borrade och att hon skrapade och rota. Men det gjorde inte ont förutom lite på slutet, stygnen var inte så roliga. Allt var klart på ungefär 45 minuter och det var dags att ta sig hem.

Bedövningen började släppa ganska snart och jag kände mig lite öm och svullen. Eftersom jag inte vill vara ensam hemma åkte jag hem till mamma. Där hann jag med en enkel fika sen somnade jag. Vaknade dock mer svullen och öm så det fick blir en Alvedon. Annars har allt gått bra, det enda är att jag är ordinerade att ta det lugn i helgen. Om en vecka ska stygnen bort.

Kommentera

