Att vara ständigt uppkopplad

I dagens samhälle är vi ständigt uppkopplade. Vi är ständigt nåbara via mobiltelefon och vi kan surfa nästan varsom helst med mobilt bredband eller trådlöst internet. Är det bra? Jag vet faktiskt inte. I vissa situationer, speciellt nödsituationer tror jag att det är bra men vi kan nog också behöva vila från all denna kommunikation. Med all kommunikation idag blir det alltid viktigare att ge själen vila och ro, att få bara vara ibland.

Ett sätt att finna denna vila och ro på är i kyrkan eller i Gud. Själv gör jag det. Dock har jag insett att man behöver inte finna denna vila och ro bara ibland men kan faktiskt vara ständigt uppkopplad till Gud. Eller kan man det?

Idag när jag var i kyrkan och satt och samtalade med några fick jag höra att det är svårt att höra Gud, att det är svårt att veta hur man ska finna Gud och att det är svårt att veta när man finner Gud. Personligen tror jag inte det, jag tror att vi måste tillåta oss att släppa taget och att lyssna till Guds röst, till den heliga Anden. Det är att vara ständigt uppkopplad mot Gud och det mår i alla fall jag bra av.

Kommentera

