Att vaccinera sig eller inte – det är frågan?

Ändå sedan det började pratas om att vaccinera sig mot svininfluensan har jag funderat på om jag ska eller inte ska vaccinera mig. Jag brukar inte vaccinera mig mot influensan och tänkte därför att jag inte behöver vaccinera mig nu heller. Samtidigt är svininfluensan större och starkare, den kräver dödsfall vilket iofs vanliga influensan säkert också gör. Dessutom blir vi uppmanade att vaccinera oss, anledningen är att vi inte ska hjälpa till att föra smittan vidare. Att vi ska stoppa svininfluensan, det köper jag.

Så igår hade jag bestämt mig för att vaccinera mig. Jag kollade upp på Vårdguiden var det skulle finnas vaccin och såg att det skulle finnas på Vaccin Direkt Sjöpraktiken ner i Hammarby Sjöstad. Mamma och jag åkte dit men fick veta att de inte alls hade vaccin. Vi fick dessutom veta att de skulle få in vaccin som tidigast 1 december. Vi provade även Sickla Hälsocenter AB men även där var vaccinet slut trots att det stog att de skulle ha.

Så det blev ingen vaccination igår och jag vet inte om jag kommer vaccinera mig i december. Jag kan inte lägga ner hur mycket tid som helst på att jaga en mottagning som har vaccinet.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Therese
    Nov 12, 2009 @ 00:20:44

    Jag blev erbjuden vaccinering för över två veckor sedan på min vårdcentral – men jag tackade nej! Lusigt hur det kan bli.

    Gilla

    Svara

Kommentera

