Ingen mer tandvärk – förhoppningsvis i alla fall

Nu har jag varit och kontrollröntgat tanden som jag fick rotfylla ganska så akut i juli. Allt såg såå bra ut, tanden läker utmärkt och själva rotfyllningen såg perfekt ut. Nu är det bara att fixa det sista, det vill såga ytbehandla tanden.

Sen har jag en annan tand som skulle röntgas, en tand som rotfylldes för över fem år sen men som har strulat. Det var något med materialet som använts vid rotfyllningen. Jag var inne och rensade denna tand en andra gång i slutet av 2008. Efter det har tanden inte riktigt velat läka så det har varit mindre kul. I somras rotfylldes dock tanden och det enda jag kunde göra var att vänta och se. Nu vid kontrollröntgen såg det fortfarande inte bra ut så nu blir det ett besök till en oralkirurg. Om jag förstått det hela rätt så ska oralkirurgen gå in ovanifrån och kapa av en del av tandrötterna. Det låter inte vidare kul men jag hoppas att det går bra och att det inte gör allt för ont. Jag är ordentligt nervös och hoppas att detta gör att tanden äntligen läker.

Kommentera

