Middag på Koh Phangan

Ikväll var älsklingen och jag ute och åt middag, då jag var sugen på Thaimat gick vi på Koh Phangan. Vi delade på Nua NamMan Hoi vilket är strimlad biff wokad med ostronsås & rikligt med grönsaker och en Moo Pat King vilket är strimlad fläskfilé fräst med chili, vitlök & färsk ingefära. Båda rätterna var goda men biffen var bäst. Det var helt klart en suverän middag.

Koh Phangan har varit öppet sedan 1994 och jag har varit där ett par gånger genom åren. I början tyckte jag det var suveränt, god mat om än lite stark och en kul restaurang. Med tiden blev det lite för hippt, det var svårt att få bord och maten dalade något. Nu tycker jag ändå att de kommit tillbaka och jag gillar verkligen stället även om det kostar en del. Mina varmaste rekommendationer. 

Adress: Skånegatan 57

Öppettider: Måndag och tisdag 11 – 24, Onsdag till Fredag 11 – 01, Lördag och Söndag 14 – 01

Kommentera

