Barn är för underbara

Min brorson fyllde 4 år idag så jag ringde för att gratta honom. Ungefär så här gick samtalet:

– Hallå?

– Hej, det är faster Sofie. Grattis på födelsedagen.

– Faster, faster vet du? Jag fyller år idag.

– Ja. Grattis på födelsedagen.

– Faster jag äter mat, titta här.

– Är du på McDonald’s.

– Mmm

– Hej då! Här pappa…

Barn är underbara men inte alltid så lätta att prata i telefon med, framförallt är det svårt att få säga något. De flesta gånger pratar han i mun på mig men han är söt ändå *ler*

Kommentera

