Hur kör folk egentligen?

När jag körde hem från Uppsala såg jag något jag inte trodde jag skulle få se. Jag körde av från E4 vid Stora Väsby för att slänga lite skräp på macken. Då ser jag en taxibil mitt ute på åkern, ja du läste rätt. När jag tittade närmare ser jag att det går en väg, om man nu kan kalla det en väg, från macken till gamla Uppsalavägen. Där i leran på väg upp för en liten backe för att komma upp på vägen står en taxi. Inte nog med det, passageraren står utanför och puttar på. Sen ser jag hur en stadsjeep av något slag kör ner på denna leriga väg och fram till taxin. Troligtvis för att försöka hjälpa till. Taxin hade troligtvis trott att han skulle ta en genväg över åkern och fastnat. Hur smart får man vara?

Så, min fråga är hur kör folk egentligen? Eller det kanske är mer rätt att fråga hur folk tänker? 😉

Kommentera

