Alkohol och Semester

Förra onsdagen när jag flög ner till Samos, Grekland började jag allvarligt fundera över vad det är för fel på charterresenärer eller på personalen på flyplanen. Planet skulle lyfta 6:45 men vi var lite försenad från Arlanda så vi var i luften först runt 7:30. Alltså flög vi ut från Arlanda tidigt på onsdagsmorgonen, trots den tidig timmen tyckte både passagerare och personal att det var en bra idé att dricka alkohol. När personalen föreslog champagne till frukosten tyckte jag att det kan ju vara okej eftersom det är första dagen på semestern osv men när de fortsatte och göra reklam för spriten och mena på att det passade med lite vin eller öl, en avec och så något till kaffet tyckte jag att gick för långt. Hallå, klockan var halv åtta på morgonen och vi satt på ett flygplan. Vem vill dricka sprit då?

Men eftersom många beställde sprit och personalen tyckte det var helt okej och till och med på sin plats antar jag att det är jag som är konstig 😉

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Okt 07, 2009 @ 21:50:44

    charter o alkohol är i symbios
    folk är inte riktigt riktiga när de kommer till en internationell flygplats, spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är, nu är det semester, här ska det drickas, det är billigare o sitta instängd hemma i lägenheten o dricka istället, hyr ett solarium

    Gilla

    Svara

Kommentera

