Att vara en Upplyst Despot

I skolan idag fick jag följande kommentar av en av mina kursare:

– Sofie, du som är en upplyst despot…

Jag svarade på den efterföljande frågan sen fortsatte konversationen ungefär så här:

– Det var ju inte så snällt sagt.

– Men jag sa ju att du var upplyst.

– Du kallade mig även despot, det är inte så snällt med tanke på att en despot är en diktator som styr med våld.

– Men jag är ju lite rädd för dig Sofie.

Som ni säkert förstår reagerade jag på samtalet, dels för att jag blev kallad despot och dels för att hon sa att hon var rädd för mig. Jag vet självklart inte hur allvarligt menat det var men kommentarerna var i alla fall bra lustiga. Å andra sidan kanske jag ska börja tittulera mig själv just upplyst despot 😉

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Sep 04, 2009 @ 03:47:35

    jag tycker inte det var lustigt utan rent kränkande

    Gilla

    Svara

  2. Annika
    Sep 05, 2009 @ 03:25:56

    du kanske skulle ha snyftat o klämt fram några tårar 😉

    Gilla

    Svara

Kommentera

