Café Koloni och Olle Nymans ateljé

Mellan tvätten och packningen hann jag med en lunch med älsklingen, mamma och min styvpappa ute på Café Koloni. Det ligger vacker beläget nere vid vattnet i Saltsjö-Duvnäs. Caféet serverar mackor, mat och fika. Det blev wallenbergare med potatismos. *mums* Efter maten delade jag och älsklingen på en morotskaka och en efterrätt bestående av krossade drömmar, rabarberkompott och kardemumma creme varvat i ett glas. Det var gott, tror jag. Smakerna var lite svåra att få grepp om men det var en kul idé snyggt serverad.

På vägen ifrån caféet lyckades jag dock slå i huvudet ordentligt i ena dörrkarmen vilket resulterade i att jag inte besökte Olle Nymans ateljé. Jag satt utanför istället och återhämtade mig. *ler*

Kommentera

