Middag på Thaiboat

Ikväll blev det middag på Thaiboat som ligger nere längst ner på Östgötagatan vid kanalen. Det är en mysig thairestaurang som är välbesökt. Vi kom ner strax innan 18 och det var helt fullbokat inne i restaurangen, dock fanns det bord på deras uteservering. Som tur var är de borden under tak och de har infravärme. Det behövdes med tanke på regnskurarna som kom idag.

Maten är god men kanske något försvenskad. För några år sen upplevde jag det som att maten smakade mer som i Thailand men jag antar att det varit tvugna att anpassa sig efter gästerna. Personligen tycker jag att det är lite trist då jag gillade det som det var när det var nyöppnat. Men allt förändras och det är jag nog ändå glad över.

Tips: Om du vill äta middag på Thaiboat så boka bord innan, bordsbokning: 08-462 94 83

Kommentera

