Film: The Wrestler

Nu i helgen så älsklingen och jag The Wrestler med Mickey Rourke. Jag hade velat se filmen och hade hört från min tandläkare att det var Mickey Rourkes bästa rollprestation. Hm, jag vet inte det. Jag vet inte heller om filmen var så bra. Det var å andra sidan inte dålig heller.

Det är en rå och tragisk historia om en wrestlare som enkom lever för sin wrestling. Han lever ensam och försöker få till det med en tjej och försonas med sin dotter. Men inget fungerar. Det är som om han inte vet hur man umgås med människor, hur man beteer sig i andra situationer än de i ringen. Filmen slutar väldigt abrupt och egentligen sa den inte så mycket. Helt enkelt en skum film.

Kommentera

